Wednesday, November 6, 2013

5 rahsia orang cina berjaya

Semalam sahabat saya ada berjumpa dengan 'Hartanah Guru' untuk promotion produk 'Double 'R' Bakery. Kebetulan di situ ada sorang mamat cina yang kaya di dalam perniagaan.. Dia teringin jugak nak tau Ape rahsia kejayaan nye di dalam perniagaan.. sbb  'Hartanah Guru 'ni pun belajar serba sedikit dari mamat ni. Mamat ni simpulkan dari ape yang telah dia terangkan kpd sahabat saya untuk kita sama2 berkongsi ilmu.

Untuk yang ingin mengeluarkan produk 'Enterprise' ye bukan 'SDN.BHD' tu banyak link yang kt blh buat promote untuk perkenalkan produk kita..Bayaran serendah RM 40.00 kt boleh bukak gerai di putrajaya setiap bulan selama 4 hari..kalau nak dapat income ribu riban waktu tu mmg syokk.. Tp bekalan kna banyak dan tip top.. banyak lagi tempat sebenarnya kalau kt betul2 berminat nak hantar produk kita..

-------------------------------------------------------------------------------------
5 RAHSIA ORANG CINA BERJAYA
orang Melayu wajib baca
---------------------------

1. Kerja makan gaji tu untuk sementara, untuk pengalaman kerja dan hidup.Orang Cina akan berniaga untuk membangunkan masa depan dan keturunan mereka.

2. Pelangan lebih penting dari untung, untung jangan letak banyak-banyak, sedikit tapi berterusan, pelangan diibaratkan raja kehilangan pelangan adalah musibah.Keuntungan boleh dicari tetapi pelanggan setia sukar dicari.

3. Orang Cina jarang bangkrup kecuali yang kaki judi dan kaki perempuan

4. Modal orang Cina semangkuk akan dicari balik 5 mangkuk. Semangkuk untuk keluarga,semangkuk untuk disimpan dan baki 3 mangkuk untuk putaran dan pengembangan perniagaan.

5. Kalau mereka ditawarkan pinjaman.Mereka akan bertanya berapa bunganya (faedah dikenakan) bukan berapa ansurannya setiap bulan

No comments:

Post a Comment